Un studiu realizat de o firma de cuponing din Romania arata ca un sfert dintre cumparatorii romani au folosit cupoane de reducere in marile magazine. Cupoanele de reduceri, ca instrument promotional, au fost introduse pe piata romaneasca in urma cu un an.
Distribuirea in marile magazine partenere a inceput insa doar de jumatate de an. Pana la finele anului, se estimeaza ca numarul celor care vor folosi cupoane va creste la 70-80% din total. Un alt aspect evidentiat de studiu este ca barbatii, in proportie de 70-80%, sunt la fel de atrasi de promotii ca si femeile. Opinia ca femeile sunt interesate de promotiile bazate pe cupoane din standurile magazinelor in proportie de 74,8%, mult mai mare decat cea a barbatilor, de 24,4%, nu este relevanta, dupa cum se explica in studiul realizat. Studiul mai releva ca mai mult de jumatate dintre cumparatori isi fac liste cu produsele necesare inainte de a merge la hipermarket. Pe de alta parte, procentul celor care isi fac lista inainte de a merge la supermarket este insa mult mai mic, de 33%. Dintre utilizatorii de cupoane, 66% isi fac pregatiri inainte de a merge la cumparaturi. (M.H.)