Sucursala are de platit restante la curent de peste 880 de miliarde de lei vechi. CEZ-Electrica a decis sistarea furnizarii energiei în 24 de statii, printre care si Craiova, si a blocat conturile sucursalei. Cladirile administrative CFR ar putea fi scoase la vânzare pentru stingerea creantelor.Sucursala Regionala Craiova a CFR Infrastructura risca sa ramâna fara sediu din cauza datoriilor de peste 880 de miliarde de lei vechi pe care le-a acumulat catre CEZ Distributie, firma desprinsa din fosta Electrica Oltenia. Gabriel Negrila, directorul general al companiei de distributie a energiei, a afirmat ca societatea pe care o conduce asteapta finalul vacantei judecatoresti pentru a executa CFR Infrastructura. „I-am actionat în justitie pentru neplata datoriilor si am câstigat deja câteva procese. De saptamâna viitoare, când vor veni din vacanta executorii judecatoresti, vom trece la executarea silita“, a declarat Negrila, citat de agentia de presa NewsIn. În topul datoriilor conduce statia Drobeta Turnu Severin, cu 231,48 miliarde de lei vechi, urmata de statiile Craiova (225,8 miliarde), Târgu Jiu (217,8 miliarde), Alexandria (123,9 miliarde), Slatina (76,46 miliarde), Vâlcea (3,33 miliarde) si Pitesti (2,13 miliarde). Restantele au fost acumulate începând din anul 2004. Directorul sucursalei, Dorel Ciuca, a declarat pentru GdS ca în prezent conturile societatii sunt deja blocate. „Au gasit în conturi zece miliarde de lei. Legea interzice sa se atinga de salariile angajatilor. Cea mai multa energie electrica este consumata pentru partea de tractiune, de CFR Calatori si CFR Marfa, dar noi trebuie sa platim factura. Tractiunea are consumuri de 620 de miliarde de lei, în timp ce utilitatile înseamna circa 100 de miliarde de lei. Cele doua companii ar trebui sa ne plateasca noua o taxa de utilizare a infrastructurii pentru a putea, la rândul nostru, sa achitam facturile“, a spus Ciuca.„De tractiunea electrica si de linii nu ne putem atinge“CEZ a luat deja primele masuri în ceea ce priveste furnizarea energiei electrice, întrerupând alimentarea a 24 de statii din raza regionalei. În Dolj, amintim de Craiova, Poiana Mare, Golenti, Afumati si Leu. Inclusiv sediul sucursalei este restrictionat de la curent. „Noaptea avem mari probleme cu lumina pe peron, mai ales în conditiile în care gara este un santier din cauza lucrarilor de modernizare. Am încercat sa punem câteva becuri alimentate de la generatorul nostru, însa sunt insuficiente“, a mai spus Dorel Ciuca. La rândul sau, directorul Gabriel Negrila sustine ca singura varianta de recuperare a creantelor ar fi executarea cladirilor companiei, în cazul în care nu se gasesc suficienti bani în conturi. „Prima data ne îndreptam spre conturile societatii. În cazul în care nu ne vom recupera banii, vom trece la executarea activelor. De tractiunea electrica si de linii nu ne putem atinge, pentru a nu afecta siguranta circulatiei. Putem, în schimb, sa executam cladirile si spatiile de birouri“, a afirmat Negrila.