MAGAZIN : Lumini misterioase in Oceanul Pacific (Autor : DAN D. FARCAS)
- continuare -
Lumini spectaculoase
Au aprins luminile de aterizare pentru a vedea la timp eventuala cenusa vulcanica. La aproximativ 5 minute dupa ce au trecut de lumina rosie, au raportat incidentul la controlul traficului aerian. Acum avionul a intrat intr-un strat subtire de nori obisnuiti dar tot nu a fost detectata nicio cenusa. Observarea uriasei pete rosii a durat cel putin 30 de minute, fara nici o modificare a luminozitatii. Copilotul glumea ca spera ca a asistat la nasterea unor insulite vulcanice, care vor putea primi numele sau, ca al primului care le-a semnalat existenta.
Dupa aterizare, van Heijst a postat pe internet mai multe fotografii impresionante ale observatiei (poze pe care cititorul interesat le poate gasi relativ usor). Cazul a fost intens mediatizat, eroul sau fiind poreclit (cum altfel?) olandezul zburator”. El a primit numeroase mailuri, in general foarte pozitive, de la piloti (unii pensionari) ai altor companii aeriene, care spuneau ca au vazut si ei astfel de lucruri in ultimii ani; ele au fost contestate de comunitatea stiintifica si erau fericiti ca in cele din urma cineva a reusit sa le fotografieze. O ipoteza interesanta a venit de la oamenii de stiinta rusi din Kamceatka. Ei suspectau ca cei doi observasera asa-numitele lumini de cutremur”, cauzate de interactiuni electromagnetice puternice intre miezul pamantului si atmosfera. Doar ca nu fusese niciun cutremur in acea perioada si in acea zona...
Pilotul a scris ulterior pe blogul sau ca cele mai frecvente ipoteze avansate in comentariile pe care le-a primit au fost urmatoarele:
1. OZN-uri sau flota de OZN-uri. Luminile fiind neidentificate si fara explicatii clare, ipoteza OZN a unor vizitatori nepamanteni nu poate fi exclusa in totalitate. Van Heijst a adaugat malitios:
- Cand orice alta tentativa de a explica lucrurile esueaza, da vina pe extraterestri”. Contraargumente ar fi ca observatia nu seamana cu alte rapoarte OZN facute de 70 de ani incoace si, in plus, luminile nu au fost vazute zburand.
2. Vulcan subacvatic. Argumentele pentru aceasta varianta ar fi culoarea rosie inchisa si chiar nuanta verde observata pe cer, intrucat uneori vulcanii produc flacari diferit colorate. Locul observatiei este in apropierea inelului de foc” al Pacificului, unde exista o activitate vulcanica intensa. Si flash-ul de lumina” e intalnit in eruptii vulcanice. Contraargumentele sunt ca nu a existat in zona nicio activitate seismica, or aceasta insoteste in mod obligatoriu eruptiile vulcanice; lumina produsa de un vulcan subacvatic ar trebui sa fie, cel mai probabil, asimetrica, variabila in forma, marime si luminozitate, in timp ce luminile observate aveau caracteristici uniforme; nu a existat un nor de cenusa, singura care poate sa explice fulgerul initial. Prin urmare, posibilitatea unei eruptii subacvatice, desi nu poate fi complet exclusa, mai necesita investigatii.
3. Ambarcatiuni de pescuit calamari. Argumentele pro ar fi ca luminile dispuse intr-un model simetric, ca si dimensiunea, forma si caracteristicile lor sugereaza o sursa artificiala; luminile de pescuit calamari sunt foarte puternice, echivalente cu 500 de faruri auto; difuzate printr-un strat subtire de nori ar putea fi in concordanta cu dimensiunea si stralucirea luminilor fotografiate. Problemele cu aceasta explicatie sunt ca lumina folosita de pescarii de calamari este verde sau alba si niciodata rosie, deoarece aceasta patrunde mult mai putin in apa si e inutilizabila la atragerea pestilor. Apoi, cele mai apropiate porturi erau Petropavlovsk, la 600 km, sau cele din Hokkaido, la 1300 km. Sunt distante cam mari pentru niste nave in general de mici dimensiuni; pescuitul comercial de calamar are loc pe platforma continentala sau pe marginea ei, in timp ce luminile au fost observate la mare distata de acestea; luminile erau mult mai puternice decat cele obisnuite pe navele de pescuit; nu exista explicatie pentru fulgerul initial. Deci ipoteza este foarte putin probabila. Nu este insa imposibil sa fi fost un alt tip de flota, poate necomerciala (militara).

- Va urma -