Senatorul Sorin - Constantin Lazar a sustinut o declaratie politica intitulata "Echilibrul dreptului la educatie si a dezvoltarii vietii profesionale", pe care o puteti citi in continuare.

Doresc sa ma adresez dumneavoastra referitor la un subiect foarte important pentru societatea romaneasca - formele de invatamant prescolar si de tip after - school, mai exact programele de dupa orele obisnuite de scoala.
Este un subiect care starneste interesul tuturor celor care sunt parinti ai unor copii cu varste apte pentru acest forme educationale, dar nu numai.
Apreciem propunerea ca scolarizarea obligatorie sa inceapa mai devreme decat prevede legea la ora actuala, este un semn de evolutie pentru societate si un proiect interesant pentru avansarea invatamantului romanesc.
Cu toate acestea, sa nu uitam ca exista numerosi parinti care sunt angajati si care nu pot asigura conditiile necesare pentru ca programele before si after school sa se desfasoare conform proiectelor propuse. Ma refer aici atat la timp, cat si la resurse materiale necesare.
Sa nu uitam ca, in marile orase, costurile unei gradinite incep de la 600 de lei si pot depasi 1200 de lei, sume care depasesc cu mult posibilitatile unui parinte cu venituri medii, caci de posibilitatile celor cu venituri minime nici nu mai putem vorbi de situatii acceptabile.
Tocmai de aceea este nevoie ca statul roman sa propuna solutii echilibrate si cuprinzatoare pentru a reusi sa ofere tuturor parintilor alternative viabile. Este nevoie de o imbinare armonioasa a dreptului la educatie si a dezvoltarii vietii profesionale, iar statul este principalul actor care trebuie sa se implice activ in aceasta situatie.
Iata de ce va rog sa reflectati la aceste aspecte importante pentru copiii nostri, pentru nepotii nostri, pentru toti cei care vor fi generatia de maine.
Dragi colegi, cu siguranta ca in aceste privinte, fiecare dintre noi este de acord ca avem nevoie de solutii clare si echilibrate. La urma urmei, ne dorim ca toti copiii din tara noastra sa beneficieze de conditii optime de dezvoltare, de o educatie echilibrata si bine armonizata.