MAGAZIN: Sapand dupa presupuse resturi ale unui OZN prabusit (Autor: DAN D. FARCAS)
(Continuare)
In vara anului 2012, John Le Masters, un arhitect din New Mexico, aflat in excursie in zona, a gasit sub o tufa de ienupar o bara cu profil I (sau H), lunga de 34 cm, avand niste gauri forate grosolan la fiecare capat si un logo triunghiular, cu un cerc si cu alte marcaje aproape de unul dintre capete. Bara era formata in principal din aluminiu, dar cu mult siliciu, mangan, cupru si fier. Au fost adunate, cu aceasta ocazie, si alte obiecte ciudate gasite in acel loc sau in cele invecinate.

Unde a disparut dovada?

In 2013, API (Aerial Phenomena Investigation Team) un grup international, mai degraba sceptic, dar nu negativist, dedicat studierii stiintifice a fenomenului OZN, a fost invitat sa se implice in evaluarea cercetarilor efectuate de echipa lui Campbell, primind numeroase materiale in acest scop. Pe 26 aprilie 2013, cele doua parti s-au intalnit la presupusul loc al accidentului, langa Horse Springs, New Mexico. Aici Campbel a confirmat locul in care el presupunea ca s-a prabusit OZN-ul si cel in care a fost gasita bara metalica purtand simbolul triunghiular. Cei de la API au realizat fotografii ale zonei si au creat modele standard de retea pentru colectarea de probe din trei locuri in care OZN-ul s-ar fi izbit de pamant.
Dupa o investigatie amanuntita, de peste 300 de ore-om, si in ciuda faptului ca erau dotati cu detectoare de metal si cu alta aparatura sofisticata, cei din echipa API, nu au gasit nicio dovada fizica indicand, dincolo de orice indoiala rezonabila, prabusirea unei nave de origine extraterestra. In schimb, ei au gasit dovezi ca aici ar fi avut loc prabusirea unui avion AT-6 texan. Trey Brandt, un arheolog expert in avioane, a confirmat ulterior ca bara cu semnul triunghiular era de la un avion din perioada anilor 40. Cu un manual oficial, obtinut de la Centrul de Informatii Tehnice al Apararii, s-a stabilit ca bara provenea de la un avion AT-6C. Simbolul triunghiular gasit pe bara era identic cu cel utilizat pentru acest tip de avion, in timpul asamblarii sale.
In continuarea investigatiilor, s-a gasit un raport oficial US Air Force privind un avion AT-6C texan care a ramas fara combustibill si s-a prabusit la Horse Springs, pe 1 februarie 1944. Pilotul, Lt. Eddie Magenheimer, a fost ucis in accident. Intrucat a fost o formatie de mai multe AT-6C-uri, locul accidentului a fost gasit repede si operatiunile de recuperare au fost efectuate in aceeasi zi. Aceasta actiune putea da nastere la legendele despre recuperarea unui OZN prabusit.
Iata totusi ca in februarie 2015 Art Campbell anunta ca a publicat o noua versiune, actualizata, a unei carti, care avusese o prima editie in 2013 si in care sunt sintetizate rezultatele obtinute de grupul de 26 de persoane implicate in investigarea presupusei prabusiri, timp de mai bine de un deceniu. El ruga comunitatea ufologilor sa il ajute in popularizarea lucrarii sale, mentionand ca aceasta contine peste o duzina de noi imagini, ca material cu totul nou.