mariustuca.ro /Au fost identificate 5 tipuri diferite de cancer de prostata (Autoare: Magda Marincovici)
Nu unul, ci 5 tipuri diferite de cancer de prosata au descoperit cercetatorii britanici. Studiind esantioanele cu celule sanatoase sau tumorale de la 259 de barbati, cercetatorii au observat cromozomii anormali si au studiat activitatea a 100 de gene cunoscute ca fiind implicate in cancerul de prostata. Aceasta analiza le-a permis sa evidentieze5 profiluri genetice diferite, fiecare dintre ele fiind asociat unei forme mai mult sau mai putin agresiva de cancer de prostata.
Aceste rezultate ar putea fi folosite pentru imbunatatirea tratamentelor, identificand cu o precizie mai buna comparativ cu testele actuale, care sunt pacientii cu cel mai mare risc de cancer de prostata in forme severe. Aceste rezultate au fost publicate in revista EbioMedicine.
In prezent, dosajul PSA (antigenul prostatic specific) si scorul Gleason sunt cele doua teste ce permit determinarea agresivitatii celulelor maligne. Primul test este realizat prin analizarea sub microscop a celulelor pentru a se cunoaste morfologia acestora. Al doilea test consta intr-o proba de sange necesar evaluarii concentratiei de PSA, proteina fabricata si a carei concentratie evidentiaza activitatea ei.
In acelasi timp, cercetatorii au identificat 94 de noi gene care nu sunt inca implicate in aparitia cancerului.