Senatorul Senator Florinel Butnaru a sustinut o declaratie politica intitulata: Dreptul elevilor la timp liber. Puteti citi in continuare textul integral al declaratiei politice.
Temele pentru acasa fac parte din viata elevilor si din viata de zi cu zi. Acestea au scopul de a consolida ceea ce copilul invata la scoala. Nu de a-l stresa , a-l obosi sau a-l surmena sau a-i transforma viata intr-un chin. Scoala nu trebuie sa elimine din viata copilului alte activitati cum ar fi joaca, mesele, plimbarile, comunicarile, somnul, sportul si distracția. Temele de acasa ocupa prea mult timp. Viața familiei este afectata de acesta tensiune de efectuare a temelor acasa.
Prin activitatile pe care le desfasoara in timpul unei zile, scolarii depun atat efort fizic, cat si efort intelectual.
Volumul si intensitatea activitatilor zilnice variaza in functie de varsta copilului si de preocuparile sale. De aceste considerente trebuie sa se tina cont in organizarea odihnei si a timpului lor liber.
Eficiența procesului de studiu depinde de mediul social din care provin elevii, de calitatea actului de invațamant, de capacitatea de concentrare a elevului si de abilitațile acestuia si nu in ultimul rand de voința.
Cadrele didactice ar trebui sa cunoasca prevederile conținute de Ordinul nr. 1955 din 18 octombrie 1995 al Ministerului Sanatatii care aproba Normele de igiena privind unitatile pentru ocrotirea, educarea si instruirea copiilor si tinerilor. Aceste norme sunt obligatorii pentru toate unitatile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna si recreerea copiilor si tinerilor, atat din sistemulpublic cat si din cel privat. Conducerile unitatilor sunt raspunzatoare de respectarea intocmai a acestor norme.
Regimul de activitate si de odihna trebuie sa fie asigurat in concordanta cu particularitatile de varsta ale curbei fiziologice a capacitatii de efort din cursul unei ore, zile, saptamani, trimestru si an de invatamant. In leagane, crese, gradinite cu program saptamanal si case de copii prescolari, continutul regimului de viata trebuie sa fie astfel organizat, incat, pe linga stimularea dezvoltarii corespunzatoare a motricitatii, a functiilor de cunoastere, a vorbirii si a comportamentului social, sa previna aparitia hospitalismului, prin varietatea activitatilor, a mijloacelor de stimulare si a individualizarii stricte a activitatilor cu copiii. In unitatile de prescolari si scolari trebuie sa se urmareasca desfasurarea activitatii in conditiile unui regim de activitate si de odihna corespunzator capacitatii de efort a diferitelor grupe de varsta.
Consider necesar ca decidentii din Ministerul Educației sa ia masurile necesare in vederea modificarii si mediatizarii ordinului mentionat anterior astfel ca dreptul elevilor la timp liber sa nu fie afectat de temele pentru acasa.